Minęło 90 lat od pojawienia się na rynku pierwszej opony rolniczej Continental

Minęło 90 lat od pojawienia się na rynku pierwszej opony rolniczej Continental

W 1928 roku firma Continental wprowadziła na rynek pierwszą w Europie pneumatyczną oponę do ciągników. Na przestrzeni 90 lat wdrażane były kolejne innowacje, które zapewniły oponom rolniczym Continental międzynarodowy sukces. W najbliższych latach firma planuje rozszerzyć ofertę dla tego segmentu.

Continental świętuje ważną rocznicę - dziewięćdziesiąt lat temu firma wprowadziła na rynek swoją pierwszą oponę pneumatyczną do ciągników. To, co w 1928 roku było innowacyjnym pomysłem, w ciągu kolejnych dziesięcioleci stało się kluczową składową sukcesu spółki. Do przełomowych osiągnięć firmy należą m.in. opony rolnicze T2 oraz T4 wprowadzone na rynek w latach 20. i 30. ubiegłego stulecia czy wyprodukowana w 1955 roku opona Farmer AS. Obecnie firma kontynuuje wdrażanie innowacyjnych produktów oferując opony radialne z segmentu premium z elastycznym karkasem N.flex, specjalnie wymodelowanymi klockami bieżnika D.fine oraz specjalną konstrukcją stopki.
Początek wspaniałej historii<br>Continental produkuje pierwszą w Europie oponę pneumatyczną: T2 to opona do ciągników rolniczych z płaskimi klockami

Początek wspaniałej historii
Continental produkuje pierwszą w Europie oponę pneumatyczną: T2 to opona do ciągników rolniczych z płaskimi klockami

W ciągu ostatnich dziewięćdziesięciu lat wielokrotnie udowodniliśmy, że klienci z sektora rolniczego na całym świecie mogą polegać na Continental jako partnerze, który dostarcza innowacyjne i wydajne rozwiązania. Cyfryzacja, komunikacja bezprzewodowa i automatyzacja istotnie zmieniają oblicze sektora rolniczego oraz codzienną pracę rolników. Kluczową rolę odgrywa wydajność maszyn rolniczych, w tym zastosowanie odpowiednich opon. Z tego powodu w przyszłości będziemy kontynuować nasze prace nad rozwojem i rozszerzaniem oferty opon rolniczych” 

Enno Straten, dyrektor działu Commercial Specialty Tires (CST) w Continental

Innowacja bieżnika<br>W postaci modelu T4 AS Continental wytwarza pierwszą w Niemczech oponę o niesplecionym profilu.

Innowacja bieżnika
W postaci modelu T4 AS Continental wytwarza pierwszą w Niemczech oponę o niesplecionym profilu.

Innowatorzy od początku 

Historia opon rolniczych Continental rozpoczęła się w roku 1928, gdy firma wprowadziła na rynek pierwszą w Europie oponę pneumatyczną w postaci opony do ciągników rolniczych T2 (AS). Zaledwie cztery lata później, dzięki zoptymalizowanemu bieżnikowi i zwiększonej trakcji, podziw klientów wzbudziła kolejna opona T3 AS. Continental zrewolucjonizował rynek ponownie w 1938 roku - jako pierwszy niemiecki producent opon zdecydował się nie łączyć ze sobą poszczególnych klocków bieżnika w swojej nowej oponie T4 AS. Od tamtej pory klocki opon rolniczych były oddzielone w centralnej części bieżnika, co wygenerowało większą siłę trakcyjną. Dodatkowo minimalny poślizg zapewnił skutecznie wgryzający się w ziemię bieżnik, dzięki czemu łańcuchy i chwytaki stały się zbędne. W 1955 roku na rynku pojawiła się wyjątkowo solidna opona o wysokiej przyczepności w postaci modelu Continental Farmer (AS). Dzięki poszerzeniu bieżnika i lepszym właściwościom samooczyszczającym opona Farmer wykazała się o 20% wyższą trakcją na praktycznie każdej nawierzchni ziemnej w porównaniu z poprzednimi modelami.

Międzynarodowy rozwój

Continental rozwinął swoją działalność w skali międzynarodowej pod koniec ubiegłego stulecia, a w centrum zainteresowania firmy znalazły się w szczególności rynki w Ameryce Północnej i Europie. W roku 2004 dział opon rolniczych został sprzedany w wyniku koncentracji całej działalności. W toku tej transakcji licencja na produkcję i sprzedaż opon rolniczych pod marką Continental przeszła na firmę CGS/Mitas. Nie miało to wpływu na rozwój i sprzedaż produktów oraz rozwiązań z segmentu Continental Automotive, a popyt na opony rolnicze Continental wciąż wzrastał.

2017: Ciąg dalszy sukcesów firmy

W 2016 roku Continental odkupił przed terminem prawa do swojej marki i powrócił na rynek ogumienia rolniczego w 2017 roku dzięki oponom radialnym z segmentu premium Tractor70 i Tractor85. Oba modele są wytwarzane w nowo powstałym, najnowocześniejszym zakładzie produkcyjnym w Lousado w Portugalii. Charakteryzują się one wyjątkową solidnością i trwałością, jednocześnie gwarantują wysoki komfort pracy, ochronę gleby i dużą trakcję. W obu standardowych oponach zastosowano innowacyjną, opatentowaną przez Continental technologię N.flex. Materiał karkasu jest wystarczająco elastyczny, aby zaabsorbować wstrząsy i powrócić po nich do pierwotnego kształtu bez trwałego odkształcenia. Innowacyjna stopka wykonana z jednego kawałka drutu jest wytrzymała, dzięki czemu zachowuje swój kształt i zapobiega uślizgom na feldze.
Nowy początek po 13 latach<br>W 2017 roku Continental powraca do segmentu opon rolniczych. Standardowe opony Tractor70<br>i Tractor85 jako pierwsze posiadają opatentowaną przez firmę Continental technologię N.flex i są wytwarzane we własnym, najnowocześniejszym zakładzie produkcyjnym firmy w Lousado w Portugalii.

Nowy początek po 13 latach
W 2017 roku Continental powraca do segmentu opon rolniczych. Standardowe opony Tractor70
i Tractor85 jako pierwsze posiadają opatentowaną przez firmę Continental technologię N.flex i są wytwarzane we własnym, najnowocześniejszym zakładzie produkcyjnym firmy w Lousado w Portugalii.

W sierpniu 2018 roku Continental dodał do swojej oferty nową oponę radialną TractorMaster, która wykorzystuje wiodącą technologią D.fine. Do 2019 roku firma poszerzy także swój asortyment radialnych opon rolniczych i zaoferuje łącznie 100 rozmiarów.
Załączniki

Pobierz wszystkie

Continental_90 lat opony rolniczej_17_10_2018.doc

doc | 67,5 KB

Pobierz
Poczatek_wspanialej_historii.jpg

grafika | 1,3 MB

Pobierz
Innowacja_bieznika.jpg

grafika | 2,8 MB

Pobierz
90_lat_opon_rolniczych_Continental.jpg

grafika | 1,31 MB

Pobierz
90_lat_Continental (3).jpg

grafika | 1,31 MB

Pobierz
Nowy_poczatek_po_13_latach.jpg

grafika | 1,41 MB

Pobierz
Powiązane artykuły
Kiedy opony kwalifikują się do wymiany?

Opony to jedyna powierzchnia styku między samochodem a nawierzchnią, dlatego ich jakość i stan techniczny mają kluczowe znaczenie dla naszego bezpieczeństwa. Czasami zły stan ogumienia jest widoczny gołym okiem. Bywa jednak tak, że ich zużycie czy usterka objawiają się w
Continental prezentuje nową ulepszoną wersję ContiConnect™

Continental, koncern technologiczny i producent opon klasy premium, udostępnił pierwszą aktualizację cyfrowej platformy monitorowania opon ContiConnect™. Narzędzie zyskało nowe funkcje oraz zmieniony wygląd aplikacji. Wprowadzone udoskonalenia pozwalają jeszcze bardziej
Continental Opony Polska w nowej siedzibie

Continental Opony Polska, oddział koncernu Continental, światowego producenta opon i wiodącego dostawcy rozwiązań dla motoryzacji, zmienił lokalizację biura. Firma przeniosła się z Alei Krakowskiej 2A do kompleksu biurowego Business Garden Warszawa, zlokalizowanego przy ul. Żwirki i Wigury 16C. W nowym biurze o powierzchni 1566 metrów kwadratowych przygotowano ponad 120 stanowisk pracy dla obecnych pracowników oraz kilka nowoczesnych i przestronnych sal konferencyjnych.
Opony polecane na zimę

Według Raportu Komisji Europejskiej używanie opon zimowych w okresie zimowym zmniejsza ryzyko wypadku aż o 46 procent[1]! Dlatego, kiedy średnia dobowa temperatura powietrza utrzymuje się długotrwale na poziomie poniżej 7°C, kierowcy powinni zmienić ogumienie z letniego na zimowe. Jakie opony wybrać? Najlepiej takie, które wykorzystują nowoczesne rozwiązania technologiczne, a ich jakość potwierdzają testy ogumienia. 
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.