W biznesie, podobnie jak w sporcie, warto grać do ostatniej minuty. Dlatego zbliżający się koniec roku to dobry moment na przeprowadzenie ostatnich, decydujących akcji wsparcia sprzedaży. Być może to właśnie one sprawią, że firma zakończy ten trudny rok zwycięstwem.
Jeśli nie nagroda rzeczowa, to…
Nasze rozwiązania pozwalają oszczędzić czas potrzebny na szukanie upominków. Dają jednocześnie gwarancję, że nagroda nie okaże się chybiona – w tym wypadku obdarowany samodzielnie wybierze podarunek, który sprawi mu radość. Patrząc z perspektywy sprzedawcy, jest to również wybór praktyczny i zapewniający oszczędności. Karty, kupony i e-vouchery nie generują wyzwań operacyjnych ani istotnych kosztów. Nie trzeba się martwić choćby o ich magazynowanie, dystrybucja jest bardzo prosta, a w części z nich w pełni cyfrowa i ekologiczna
- wyjaśnia Justyna Klimuk, Incentive Product Portfolio Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.
Alternatywy cztery
- Nowoczesną alternatywę dla nagród rzeczowych stanowi Wirtualna Karta Premiowa. To w pełni cyfrowa, pozbawiona plastikowego odpowiednika, a więc ekologiczna, karta płatnicza. Można ją dodać do portfeli mobilnych Google Pay i Apple Pay, jest akceptowana w sklepach stacjonarnych i Internecie oraz umożliwia wypłaty z bankomatów. Pozwala na szybkie, bezproblemowe przekazanie nagród nawet bardzo licznej grupie klientów, partnerów czy własnych sił sprzedaży, bez angażowania pośredników i bez potrzeby produkowania, pakowania, magazynowania, fizycznej wysyłki oraz związanych z tym dodatkowych wydatków.
- Kolejną alternatywą dla tradycyjnych nagród jest Karta Premiowa. To klasyczna karta przedpłacona, która – podobnie jak karta wirtualna – może być wykorzystywana w zakupach tradycyjnych oraz internetowych, czy do wypłat z bankomatu. Również pozwala na bezpieczne płatności zbliżeniowe i płatności telefonem przez Google Pay. Kartę można wielokrotnie doładować dowolnymi kwotami. Można ją ponadto spersonalizować graficznie i pod kątem sieci akceptacji karty oraz indywidualnie opakować co jeszcze wzmocni i podkreśli wizerunek firmy.
- Fanów nowoczesnych i wygodnych rozwiązań z pewnością ucieszy cyfrowa e-nagroda w postaci eVouchera. Pod tą nazwą kryje się kod o określonej wartości, przekazywany drogą elektroniczną za pomocą e-maila lub smsa. Osoba obdarowana może go wykorzystać w jednej z czołowych sieci sklepów, wybierając spośród produktów topowych marek. Co obecnie szczególnie ważne, kod można wykorzystać bez wychodzenia z domu, podczas zakupów w Internecie.
- Tradycjonaliści mogą wybrać Kupony Premiowe, akceptowane przez ponad 50 tys. punktów w całej Polsce, w tym przez sklepy spożywcze, drogerie i stacje benzynowe, które pozostają otwarte nawet wtedy, gdy podczas wzrostu zakażeń zamyka się sklepy z innym asortymentem. Kupony premiowe pozwolą na oszczędności w budżecie, bo są zwolnione z podatku VAT.
Bohater ostatniej akcji
[1] „Rynek usług wsparcia sprzedaży 2020”, PBS dla Sodexo Benefits and Rewards Services, październik 2020 r.