Koniec roku kalendarzowego to ostatni moment, aby zrealizować cele sprzedażowe, ale też podsumować wydatki i wykorzystać zaoszczędzone środki. Nierzadko decyzję trzeba podjąć dosłownie z dnia na dzień. W przeciwnym razie nadwyżka przepadnie, a przyszłoroczny budżet może zostać uszczuplony. Najlepszą inwestycją jest postawienie na rozwiązania, które nie tylko zabezpieczą budżet, ale również przedłużą i dadzą szansę na jego elastyczne wykorzystanie w kolejnym roku.
W ostatnich tygodniach roku w wielu firmach rozpoczyna się walka z czasem. Podsumowania budżetów marketingowych często ujawniają dodatkowe środki, które jeśli nie zostaną teraz wykorzystane, przepadną bezpowrotnie. Warto przeznaczyć te oszczędności na rozwiązania, które będą miały wpływ na wyniki sprzedaży nie tylko teraz, ale także w przyszłości. Taką opcją są przedpłacone karty premiowe – zbliżeniowe lub wirtualne, kupony i e-vouchery będące praktyczną i uniwersalną alternatywą dla standardowych nagród rzeczowych. Ze względu na stosunkowo długi termin ważności nawet jeśli nie zostaną wykorzystane teraz, na pewno przydadzą się przy różnego rodzaju akcjach wspierających sprzedaż już po Nowym Roku. Ponadto ich zakup zwolniony jest z podatku VAT, co oznacza oszczędność na poziomie 23%.
Justyna Klimuk, Incentive Product Portfolio Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska
Ekstra premia
[1] Badanie „Nagrodomania, czyli promowanie przez nagradzanie”, Biostat dla Sodexo Benefits and Rewards Services, sierpień 2021.