Akcje promocyjne to jedna z najskuteczniejszych form wsparcia sprzedaży. Jednak, żeby zwiększyć szansę ich powodzenia kluczowe jest przygotowanie jak najlepszych nagród dla uczestników. Jak wynika z najnowszego badania Sodexo „Nagrodomania, czyli promowanie przez nagradzanie”[1] to właśnie sama nagroda jest główną motywacją dla Polaków do wzięcia udziału w różnego rodzaju promocjach.
Postrzeganie nagród przez uczestników programów promocyjnych związane jest nie tylko z ich sytuacją finansową, ale także ze zmianą nawyków konsumenckich. Trafny dobór nagród w planowanej promocji wymaga więc spojrzenia na nią oczami klienta. Jeśli znamy jego problemy, potrzeby i oczekiwania, to ta wiedza z pewnością pomoże nam wyznaczyć słuszny kierunek. Wyniki naszego ostatniego badania potwierdzają, że warto postawić na takie nagrody, które dają uczestnikom wolność decydowania, na co, oraz kiedy i jak zostaną one przez nich zrealizowane. Tą swobodę wyboru ceni sobie ponad 72 proc badanych. Warunek ten spełnia na przykład przedpłacona Wirtualna Karta Premiowa Sodexo czy dystrybuowane cyfrowo eVouchery do zrealizowania w wybranych sieciach sklepów. To nowoczesne, ekologiczne i bezkosztowe w dystrybucji nagrody, które można zrealizować online, bez wychodzenia z domu. Szybki dostęp do karty e-mailem oraz łatwość jej użycia dzięki płatnościom w Internecie i zbliżeniowo z Google Pay lub Apple Pay czy wypłatom z bankomatu sprawiają, że cyfrowe nagrody stają się coraz bardziej popularne i pożądane przez konsumentów.
Karol Kamas, dyrektor marketingu i rozwoju w Sodexo Benefits and Rewards Services
Internet Polakom nie straszny
Zainteresowanie Polaków zakupami online cały czas rośnie, a pandemia jeszcze przyspieszyła rozwój e-commerce. Internet daje dostęp do znacznie szerszego asortymentu. Konsument nie musi tracić czasu na wizyty w sklepie, nosić ciężkich zakupów, a transakcje są bezpieczne, szybkie i wygodne. Wnioski płynące z naszego raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2021” to również wyraźny sygnał dla biznesu, że konsumenta należy szukać w Internecie, także w kontekście nagradzania, motywowania czy budowania jego lojalności.
Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej
[1] Badanie „Nagrodomania, czyli promowanie przez nagradzanie”, Biostat dla Sodexo Benefits and Rewards Services, sierpień 2021
[2] Badanie PBS dla Sodexo Benefits and Rewards Services, październik 2020
[3] Badanie „Nagrodomania, czyli promowanie przez nagradzanie”, Biostat dla Sodexo Benefits and Rewards Services, sierpień 2021
[4] Raport e-Izby ,,Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2021″