Tegoroczne budżety marketingowe w większości firm zmieniały się jak w kalejdoskopie. Ambitne plany na początku roku, później pandemia i wstrzymanie jakichkolwiek działań. Po oswojeniu sytuacji powolny powrót do nowej normalności. Uzasadniona ostrożność w inwestowaniu w działania reklamowe czy akcje wsparcia sprzedaży sprawiła, że część z firm w ostatniej chwili podjęła decyzję o odmrożeniu budżetów. Co zrobić z zaoszczędzonymi pieniędzmi, które mogą przepaść wraz z nadejściem stycznia?
Cała naprzód
Po tygodniach niepewności i ograniczaniu wydatków na marketing firmy inwestują w projekty wsparcia sprzedaży, które pomagają im wrócić na ścieżkę wzrostu i zażegnać skutki kryzysu. Warto przede wszystkim zadbać o to, aby niewykorzystane lub odmrożone w ostatniej chwili środki w budżecie przenieść na przyszły rok. Dobrym rozwiązaniem są karty przedpłacone, kupony premiowe i cyfrowe eVouchery, które można wykorzystać jako nagrody w programach lojalnościowych, programach wsparcia sprzedaży czy upominki dla kontrahentów oraz handlowców w dogodnym momencie nawet za kilka tygodni czy miesięcy
– powiedziała Justyna Klimuk, Incentive Product Portfolio Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.