Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) i Izba Gospodarki Elektronicznej podpisały porozumienie o współpracy w zakresie promowania, edukowania i rozwoju eksportu w handlu internetowym. To potwierdzenie dotychczasowych dobrych doświadczeń we wzajemnych działaniach i plan na kolejne lata.
Handel transgraniczny, z uwagi na odmienne realia prawno – podatkowe danego rynku, wciąż stanowi ogromne wyzwanie dla branży e-commerce. Do tego dochodzą kwestie różnic w zakresie promocji, e-marketingu oraz płatności, które są kluczowe w działalności transgranicznej. Izba Gospodarki Elektronicznej od lat wspiera polskie firmy e-commerce w eksporcie online. Mamy fantastyczne produkty, świetną obsługę klienta oraz jesteśmy przygotowani logistycznie na obsługę klienta zagranicznego. Współpraca z PAIH to dla nas ważny krok w dalszym wspieraniu przedsiębiorców sektora MŚP w międzynarodowej ekspansji.
Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej
E-commerce to dynamicznie rozwijająca się dziedzina gospodarki, a pandemia jeszcze bardziej przyspieszyła wzrost znaczenia sektora cyfrowego. Nowe trendy to nowe możliwości dla polskich firm, zarówno w rozwoju biznesów na rynku rodzimym, jak i ich internacjonalizacji. W PAIH pomagamy przedsiębiorcom w tworzeniu najskuteczniejszej strategii eksportowej i w dotarciu do nowych kontrahentów. Podpisane porozumienie usprawni wymianę informacji między naszymi instytucjami. Pozwoli działać jeszcze sprawniej i z większą intensywnością, a przede wszystkim stale i w długofalowej perspektywie. Wykorzystamy przy tym wspólny potencjał w promocji polskich firm z branży cyfrowej na rynku polskim i rynkach międzynarodowych.
Krzysztof Drynda, Prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu