Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Sodexo[1], w ostatnim roku aż 73% Polaków wzięło udział w różnego rodzaju promocjach, a 50% z nich korzysta z promocji raz w miesiącu i częściej. Dlaczego tak chętnie bierzemy udział i czego oczekujemy od loterii, konkursów i innych akcji promocyjnych?
Marketerzy prześcigają się w organizowaniu coraz bardziej angażujących i nieszablonowych promocji, by przyciągnąć uwagę konsumentów oraz związać ich z marką na dłużej. Badanie potwierdziło, że konsumenci są tak przyzwyczajeni do różnego rodzaju działań promocyjnych, że trudno wyobrazić sobie zwiększanie sprzedaży czy udziałów w rynku bez ich organizacji. Ponadto niezmiennie od lat, najważniejsze dla sukcesu akcji promocyjnej są nagrody. To właśnie one przyciągają zainteresowanie klientów, angażują i motywują do konkretnych zachowań lub do interakcji z firmą, marką czy produktem. Dlatego tak ważna jest ich atrakcyjność, odpowiednie dopasowanie do preferencji i oczekiwań grupy docelowej, a także ich forma.
Karol Kamas, dyrektor marketingu i rozwoju w Sodexo Benefits and Rewards Services
Kto kocha promocje?
Ulubione promocje Polaków
[1] Badanie „Nagrodomania, czyli promowanie przez nagradzanie” przeprowadzone w sierpniu 2021 metodą wywiadów on-line (CAWI) przez pracownię badawczą Biostat na reprezentatywnej próbie Polaków i Polek. (N = 1000).