Dachser rozpoczyna praktyczne testy zeroemisyjnych technologii napędowych w samochodach ciężarowych. W 2023 roku firma planuje wprowadzić do użytku w Niemczech dwie ciężarówki napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV). Na drogi w Magdeburgu wyjedzie 27-tonowa ciężarówka Hyundai Xcient, a 19-tonowy Enginius Bluepower będzie realizować dostawy w centrum Hamburga.
Bezemisyjne dostawy w Hamburgu
W ramach badań przeprowadzonych wspólnie z Uniwersytetem Nauk Stosowanych w Kempten ustaliliśmy już, że w europejskiej sieci drobnicowej Dachser istnieje znaczny potencjał dla ciężarówek napędzanych wodorem. Nie możemy się doczekać wprowadzenia pierwszych tego typu pojazdów, ponieważ pozwolą nam zebrać cenne doświadczenie praktyczne
– wyjaśnia Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO) i członek zarządu Dachser.
O Dachser:
Dachser, firma rodzinna z siedzibą w Kempten w Niemczech, świadczy usługi w zakresie transportu i magazynowania, a także rozwiązania dostosowane do potrzeb klienta w ramach dwóch jednostek biznesowych: DACHSER Air & Sea Logistics oraz DACHSER Road Logistics. Ofertę firmy uzupełniają kompleksowe usługi logistyki kontraktowej oraz rozwiązania branżowe DACHSER DIY Logistics i DACHSER Chem Logistics. Płynnie działająca globalna sieć transportowa oraz w pełni zintegrowane systemy informatyczne zapewniają dostęp do inteligentnych rozwiązań logistycznych na całym świecie.
Zatrudniając blisko 31 800 pracowników w 376 lokalizacjach, Dachser osiągnął w 2021 r. skonsolidowany przychód netto w wysokości około 7,1 mld euro. W tym samym roku dostawca usług logistycznych obsłużył łącznie 83,6 mln przesyłek o łącznej wadze 42,8 mln ton. Dachser jest reprezentowany przez organizacje własne w 42 krajach.
Dachser w Polsce od 16 lat obsługuje eksporterów i importerów w zakresie transportu ładunków drobnicowych, logistyki kontraktowej oraz usług frachtu lotniczego i morskiego, a także specjalistycznych i kompleksowych usług dla sieci sklepów remontowo-budowlanych i branży chemicznej. Aktualnie w kraju działa dziewięć oddziałów firmy: w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Rzeszowie, Gdańsku, Brwinowie, Sosnowcu, Strykowie i Szczecinie, które obsługują w sumie blisko 100 regularnych połączeń dziennie.
Więcej informacji o firmie można znaleźć na stronie www.dachser.pl.
O H2 Green Power & Logistics GmbH:
H2 Green Power & Logistics GmbH zajmuje się dystrybucją zielonego wodoru drogą lądową, koleją, rurociągiem i żeglugą śródlądową. Wodór produkowany jest w Magdeburgu za pomocą elektrolizy H2, z wykorzystaniem zielonej energii elektrycznej generowanej z fotowoltaiki, energii wiatrowej i biomasy. Firma jest jednym z pierwszych graczy na rynku, którzy zapewniają kompletny ekosystem dla zielonego wodoru w mobilności pojazdów użytkowych bez emisji CO2, poprzez model pay-per-use lub sieć zakupów. W przyszłości będzie zaopatrywać również dużych klientów stacjonarnych. www.h2greenpowerlog.de
O Grupie Faun
Grupa Faun jest producentem pojazdów zatrudniającym ponad 2000 osób na całym świecie. Jako jeden z wiodących europejskich dostawców śmieciarek, zamiatarek i pojazdów użytkowych napędzanych wodorem, posiada dwanaście zakładów w siedmiu krajach. Grupa Faun ma siedzibę w Osterholz-Scharmbeck w Dolnej Saksonii, a poprzedni rok finansowy zamknęła przychodem w wysokości 500 mln EUR.
Enginius, nowa marka Faun Group, toruje drogę bezemisyjnym pojazdom ciężarowym dzięki Bluepower. www.enginius.de