We współpracy z Instytutem Fraunhofer IML firma Dachser opracowała i wdrożyła innowację w logistyce ładunków zbiorowych. W tak zwanym terminalu @ILO całkowicie automatycznie i w czasie rzeczywistym tworzony jest kompletny cyfrowy obraz wszystkich paczek, zasobów i procesów terminalu tranzytowego. Ów „cyfrowy bliźniak” przyspiesza procesy przychodzące i wychodzące oraz zapewnia ciągłą aktualizację informacji o położeniu każdej paczki, z korzyścią nie tylko dla operatorów logistycznych i kierowców, lecz także dla pracowników działów planowania i obsługi klienta.
- Zakończono powodzeniem operacje w dwóch lokalizacjach: algorytmy oparte na sztucznej inteligencji w pełni automatycznie identyfikują, lokalizują i mierzą wszystkie przesyłki w terminalu tranzytowym.
- Ten pierwszy krok eliminuje potrzebę ręcznego skanowania oraz etykietowania paczek i przyspiesza czas odjazdu. Jest duże prawdopodobieństwo, że w przyszłości sztuczna inteligencja będzie także wspierać i optymalizować załadunek.
Konsekwentna digitalizacja naszych podstawowych procesów pozwoli na dalszą poprawę jakości naszych usług. Nie poprzestajemy wyłącznie na najnowocześniejszych technologiach. Chcemy również wprowadzić naszych pracowników do cyfrowego świata, tak jak w terminalu @ILO. Ta innowacja oferuje oczywiste korzyści dla codziennej pracy w terminalu tranzytowym, a tym samym ma potencjał, by stać się kamieniem milowym na drodze do jeszcze bardziej efektywnych i zrównoważonych operacji logistycznych.
Burkhard Eling, CEO Dachser
Terminal @ILO przenosi nas na nowy poziom monitorowania i śledzenia łańcucha dostaw. Pracowaliśmy nad cyfrowym bliźniakiem z Fraunhofer IML przez ponad cztery lata. Za sprawą ogromnej wiedzy, pomysłów, a przede wszystkim pasji zespoły, które składają się zarówno z badaczy, jak i ekspertów pracujących w terenie, urzeczywistniły Internet rzeczy i wizję Logistyki 4.0 także w logistyce zbiorowej.
Stefan Hohm, dyrektor ds. rozwoju oraz członek zarządu w spółce Dachser
W pełni automatyczna identyfikacja i precyzyjne śledzenie z dokładnością do jednego metra
Stały pomiar opakowań
Już wstępne testy wyraźnie dowiodły praktycznych korzyści terminalu @ILO. System oszczędza cenny czas naszych pracowników i pozwala im jeszcze sprawniej organizować procesy w terminalu. Sprawia to też, że załadunek i odjazd są znacznie mniej stresujące dla kierowców. Wszystko to ma potencjał, by wnieść wyższy poziom innowacji do logistyki ładunków zbiorowych.
Alexander Tonn, dyrektor operacyjny ds. logistyki drogowej w Dachser