Do 928 zł na osobę zwiększyła się w tym roku średnia wartość świadczeń pozapłacowych. Wyniki najnowszego badania „Drogowskaz Motywacyjny 2017” potwierdzają, że to o prawie 11 % więcej niż przed rokiem i o 18 % więcej niż dwa lata temu. To także potwierdzenie rosnącej roli świadczeń pozapłacowych w budowaniu zaangażowania i zwiększaniu efektywności pracowników.
Motywacja to nie wydatek, ale inwestycja
Nowa rola świadczeń – zwiększanie zaangażowania
Rola świadczeń pozapłacowych rośnie. Pracodawcy inwestują w nie coraz więcej i dotyczy to już nie tylko największych firm, ale również małych i średnich przedsiębiorstw, które coraz śmielej zabiegają o tych samych kandydatów do pracy co korporacje. Świadczenia przestały być kosztem, a stały się lokatą kapitału w ludzi, w których rośnie zadowolenie z pracy i zaangażowanie, co przekłada się na coraz lepsze wyniki firmy.
Magdalena Słomczewska-Klimiuk, Kierownik Marketingu, Sodexo Benefits and Rewards Services
Motywowanie szyte na miarę
Na rynku pracy spotykają się już cztery pokolenia różniące się m.in. podejściem do obowiązków zawodowych i stylem życia. Programy motywacyjne muszą więc zawierać świadczenia uwzględniające oczekiwania różnych grup pracowników, i ich indywidulane potrzeby. Stąd coraz większa popularność tzw. systemów kafeteryjnych, które umożliwiają zatrudnionym samodzielny wybór dodatków pozapłacowych zgodny z indywidualnymi pomysłami i życzeniami.
Magdalena Słomczewska-Klimiuk, Kierownik Marketingu, Sodexo Benefits and Rewards Services
Nagradzanie za efekty pracy
Wyniki naszego badania jednoznacznie wskazują na korelację między wysiłkiem pracownika, a otrzymaną przez niego nagrodą. Pracodawcy chcą inwestować w świadczenia, ale inwestycja ta powinna im się zwrócić. Dlatego strategia motywowania pracowników musi mieć związek z konkretnymi celami wynikającymi ze strategii biznesowej firmy.
Magdalena Słomczewska-Klimiuk, Kierownik Marketingu, Sodexo Benefits and Rewards Services
Docenianie z okazji świąt kalendarzowych
Technologia w zarządzaniu świadczeniami
Wyniki raportu „Drogowskaz Motywacyjny 2017” potwierdzają istotną rolę i rosnące znaczenie świadczeń pozapłacowych, które w 2017 rok staną się ważnym i wręcz niezbędnym elementem ofert zatrudnienia i utrzymania pracowników.
Metryczka raportu:
Raport „Drogowskaz Motywacyjny 2017” powstał na podstawie badania potencjału rynku benefitów pracowniczych, które przeprowadził niezależny instytut Kantar Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services w styczniu 2017 roku. Pomiar przeprowadzono metodą CATI (wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych). Próba ogólna
to N=900 respondentów - osób odpowiedzialnych w firmach i instytucjach za przyznawanie pracownikom świadczeń pozapłacowych.