Środki smarne mimo tego, że stanowią jedynie małą część kosztów łącznych utrzymania firm, mogą mieć znaczący wpływ na rentowność prowadzonego biznesu. Z szacunków ekspertów Shell Lubricants, wiodącego globalnego dostawcy środków smarnych dla przedsiębiorstw transportowych wynika, że w ostatnich latach firma zapewniła swoim klientom flotowym 21 milionów dolarów oszczędności[1].
Koszty flotowe pod szczególnym nadzorem
Nieplanowane przestoje choćby jednej ciężarówki mają niekorzystny wpływ na efektywność i rentowność biznesu transportowego. Dzięki doborowi odpowiednich środków smarnych firmy mogą mieć pewność, że ich sprzęt jest należycie chroniony, nawet podczas pracy przy maksymalnym obciążeniu. Shell oferuje pełną gamę produktów, które zostały opracowane z myślą o firmach flotowych, w tym wielosezonowe oleje silnikowe Shell Rimula, oleje przekładniowe Shell Spirax czy smary Shell Gadus.
Cezary Wyszecki, ekspert techniczny Shell Polska
Kiedy błędy przynoszą straty
Gdy przewoźnicy poszukują oszczędności, często jednym z obszarów, w którym dążą do obniżenia kosztów, są oleje i smary. Powszechnym punktem wyjścia w tej kalkulacji jest cena za litr czy kilogram środka smarnego. Przedsiębiorcy zapominają o tym, że najistotniejszy w tym rachunku jest koszt eksploatacji pojazdu, czyli wydatki przeznaczone na utrzymanie pojazdu w ruchu. Praktyka pokazuje, że najefektywniejszym kosztowo rozwiązaniem jest stosowanie wysokiej jakości środków smarnych, które zapewniają dłuższe okresy między wymianami i chronią pojazdy we wszystkich warunkach, pomagając ograniczyć nieplanowane przestoje co w efekcie pozwala obniżyć koszty utrzymania.
[1] Udokumentowane oszczędności klientów Shell Lubricants z sektora transportu w latach 2011-2015 (źródło: Shell Lubricants)
[2] Potencjalny wpływ obliczony na podstawie badań przeprowadzonych przez Shell.
[3] Badanie przeprowadzone przez firmę badawczą Edelman Intelligence na zlecenie Shell Lubricants. Objęło 395 rozmów przeprowadzonych od listopada do grudnia 2015 roku z pracownikami sektora transportu z 8 krajów (Brazylii, Kanady, Chin, Niemiec, Indii, Rosji, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych), którzy w ramach wykonywania swoich obowiązków nabywają, wpływają na zakup lub stosują środki smarne.