W portfelach większości wczasowiczów nie znajdziemy „prezentów” od ich pracodawców. Jak pokazują wyniki badania „Drogowskaz Motywacyjny 2018”, dodatkowe świadczenia w okresie wakacyjnym przyznaje swoim pracownikom tylko 1 na 5 firm działających w Polsce. Czy warto motywować urlopowiczów i jak to zrobić najlepiej?
Wakacje! Nareszcie wakacje!!!
Jakie benefity na wakacje?
Badanie specjalistów i menedżerów prowadzone przez Antal wskazuje, że z roku na rok coraz bardziej cenione są na rynku wszelkie benefity pomagające w zachowaniu work-life balance. Bardzo ważnym atutem w ofercie pracodawcy są również kwestie związane z wakacjami – dla 26% osób są to dodatkowe dni urlopu, a dla 12% dofinansowanie wakacji.
Agnieszka Wójcik, Market Research Manager w Antal.
Jedną nogą na urlopie!
Dodatkowe środki na realizację letnich planów z pewnością ucieszą każdego pracownika planującego wakacyjne wyjazdy.Alternatywą dla tradycyjnego dofinansowania są karty przedpłacone. Ich zaletą jest to, że umożliwiają rozdysponowanie środków przez pracownika w optymalny dla niego sposób. Przykładowo, Karta Podarunkowa Sodexo pozwala opłacić hotelową rezerwację, zrealizować zakupy w turystycznych destynacjach, zakupić sprzęt przydatny w podróży lub bilety na wydarzenia organizowane w wakacyjnych kurortach. Posiadacze kart mają też dostęp do promocji, np. tańszego paliwa. Karta przyda się także dziecku, które wyjeżdża na obóz lub kolonie. Co ważne, zostanie wykorzystana tylko do wyznaczonego limitu. Rodzice mogą na bieżąco sprawdzać saldo i historię transakcji, dodatkowo zasilić kartę lub ją zablokować, jeżeli dziecko ją zgubi.
Małgorzata Kroh, Dyrektor Marketingu i Rozwoju w Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce
Obsługa jest w tym wypadku niskokosztowa, a obdarowani błyskawicznie uzyskują dostęp do przekazanych środków. W ten prosty sposób pracodawca może nagrodzić pracownika, który z pewnością doceni tak praktyczny prezent wakacyjny.
Małgorzata Kroh, Dyrektor Marketingu i Rozwoju w Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce
Raport „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”