Pracodawcy, którzy są zobowiązani do zapewnienia posiłków profilaktycznych, coraz częściej rezygnują z posiadania firmowej stołówki i wybierają talony, kupony, bony, a od jakiegoś czasu również karty żywieniowe. Na co zwrócić uwagę i jaką formę finansowania posiłków profilaktycznych wybrać, by móc stosować dopuszczalne ulgi bez ryzyka i zgodnie z obowiązującym prawem?
Tylko talon, kupon i bon
Mimo szybkiego tempa zmian w gospodarce i koncentracji na nowoczesnych rozwiązaniach to właśnie papierowa forma zapewnienia posiłków jest dzisiaj najbezpieczniejsza i spełnia wszystkie wymogi prawne stawiane posiłkom profilaktycznym. W ostatnim okresie na rynku pojawiło się kilka ofert zastąpienia tradycyjnych form kartami profilaktycznymi. W wielu przypadkach, po olbrzymim entuzjazmie ze strony klientów, po dokładnej analizie sposobu funkcjonowania tego rozwiązania, pozostawali oni przy formie kuponowej. Powodem takiego stanu rzeczy były przede wszystkim brak jednoznacznego orzecznictwa ZUS i US, możliwość kumulacji środków na kartach, a przede wszystkim brak technicznych możliwości wykluczenia zakupu alkoholu, papierosów oraz innych artykułów niespożywczych. Klientom, którzy pomimo wielu zagrożeń zdecydują się na karty na posiłki profilaktyczne zawsze doradzamy uzyskanie indywidualnych opinii stosownych instytucji. Należy jednak pamiętać, że zagrożenia jakie niesie ze sobą ich zastosowanie jest dużo większe niż potencjalne korzyści.
Ewa Janiszewska-Poszwa, Regionalny Kierownik Sprzedaży, w Sodexo Benefits and Rewards Services, odpowiedzialna za sprzedaż i rozwój produktów związanych z posiłkami profilaktycznymi.
Wyłącznie bezpieczne i sprawdzone rozwiązania
Oczywistym jest, że rynek się rozwija, a nasi Klienci coraz częściej dopytują o karty przedpłacone, które są dużym ułatwieniem, głównie ze względu na logistykę wydawania kuponów. Sodexo, w odpowiedzi na potrzeby rynku oraz oczekiwania klientów, jako jedyne, stworzyło rozwiązanie oparte na karcie, które spełnia wymogi ustawowe stawiane przed tym świadczeniem. Wykorzystując swoje 20-letnie doświadczenie w tym obszarze i rozległą sieć ponad 30 tysięcy punktów akceptujących, dostarczamy spersonalizowane rozwiązanie dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta, a przede wszystkim jego pracowników. To pozwala zadowolić końcowych użytkowników przy jednoczesnym spełnieniu wymagań prawnych. W naszej ocenie dbałość o aspekty prawne, spersonalizowana sieć akceptacji i indywidualne promocje z naszymi partnerami biznesowymi wpływają na budowanie nowoczesnych i bezpiecznych rozwiązań rynkowych.
Sebastian Lachowski, Dyrektor Sprzedaży, Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce
Termin ważności a kumulacja świadczeń
[i] art. 21 ust. 1 pkt. 11 b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych