Choć rynek farmaceutyczny jest jednym z najbardziej restrykcyjnych w Polsce, to z roku na rok wzrasta jego wartość od ok. 3 do 6 proc., w efekcie czego w ubiegłym roku osiągnął już niemal 33 mld złotych[1]. We wrześniu 2018 roku rynek apteczny odnotował sprzedaż na poziomie ponad 2,8 mln zł, co oznacza 4 proc. wzrost r/r.[2] Czy istnieje rozwiązanie, które pomoże budować wartość tego rynku w kolejnych miesiącach i latach? Złotym środkiem są programy wsparcia sprzedaży, które budują relacje biznesowe, motywują i edukują partnerów.
Programy motywacyjne i lojalnościowe dla partnerów biznesowych pozwalają poprawić ogólne wyniki sprzedażowe lub zapewniają lepsze pozycjonowanie wybranych, priorytetowych produktów. Dobrze przemyślane zadania efektywnie motywują uczestników do częstszych zamówień, pomagają lepiej eksponować produkty czy ułatwiają wprowadzenie nowości asortymentowych. Wszystko po to, aby w efekcie osiągnąć zakładane cele sprzedażowe, do których kluczem pozostaje lojalność i motywacja partnerów i konsumentów.
Ewelina Kazimierczak, Product Manager Sodexo Benefits and Rewards Services Polska
Wirtualne rozwiązania biznesowe
Firmy z branży farmaceutycznej odchodzą od standardowych rozwiązań w zakresie motywacji i lojalizacji swoich kontrahentów. Stawiają na wykorzystanie nowych technologii, sięgają po wirtualne narzędzia ułatwiające realizację celów związanych ze wzrostem sprzedaży, budowaniem trwałych relacji biznesowych oraz edukacją w zakresie oferty produktowej. Jednym z takich rozwiązań jest platforma on-line. Dlaczego? Bo zapewnia ona swobodę wyboru indywidualnego mechanizmu dopasowanego do potrzeb danej firmy z uwzględnieniem ograniczeń prawnych.
Ewelina Kazimierczak, Product Manager Sodexo Benefits and Rewards Services Polska
[1]Raport IQVI „Rynek farmaceutyczny w 2017 roku”[2] PEX PharmaSequence raport miesięczny – wrzesień 2018