Najczęściej na święta życzymy sobie zdrowia, szczęścia, a prawie połowa z nas jako trzecie wymienia pieniądze. Święta kojarzą się Polakom nie tylko z zapachem choinki czy rodzinną atmosferą, ale także z gorączką przedświątecznych zakupów i dodatkowymi wydatkami, na które trzeba się wcześniej przygotować. Te coraz częściej są finansowane podarunkami od pracodawcy. Takie wnioski płyną z badania „Szef pomaga Mikołajowi” przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services.
Wspólne celebrowanie świąt Bożego Narodzenia pracodawców z pracownikami na stałe wpisało się w polską tradycję. Pracodawcy wykazują się zaangażowaniem, organizują spotkania, wręczają prezenty. Jak pokazują badania, takie wsparcie finansowe od szefa ma kluczowe znaczenie dla nadszarpniętych świątecznych budżetów zatrudnionych. Buduje to nie tylko więź z firmą i rodzinną atmosferę, ale także pozytywnie wpływa na jej wizerunek. Warto natomiast wybrać prezent, który będzie czymś więcej niż zwykłym bezosobowym przelewem.
Marta Robak, Junior Product Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce
[1] Raport „Drogowskaz Motywacyjny 2018”