Styczeń ulubionym miesiącem uczestników programów lojalnościowych. W pierwszym miesiącu roku łączna wartość odbierania nagród rzeczowych jest dwa razy większa niż w grudniu i sześć niż w maju – wynika z analiz Sodexo Benefits and Rewards Services.
W styczniu znacząco rośnie liczba odbieranych nagród rzeczowych. Co ciekawe, w tym okresie łączna ich wartość jest ponad dwukrotnie wyższa niż grudniu - miesiącu, który jako drugi znajduje się na podium i sześć razy większa niż w maju, kiedy to nagród rzeczowych odbieranych jest najmniej. Uczestnicy chętnie sięgają po Karty przedpłacone i Kupony Sodexo, a to ze względu na ich uniwersalizm i wygodę korzystania.
Małgorzata Kroh, dyrektor marketingu i rozwoju w Sodexo Benefits and Rewards Services
Uczestnicy stają się aktywni dopiero wtedy, gdy zyskują poczucie, że znają cel programu i mają pewność, że ich wysiłek zostanie odpowiednio doceniony. Aby tak się stało niezbędne jest wywołanie emocji, czego bez poznania potrzeb, motywacji pracowników nie osiągniemy. Analiza potrzeb potrzebna jest także do tego by rozumieć jakie elementy programu będą najefektywniejsze. Na przykład czy i kiedy w programie powinniśmy postawić na rankingi i współzawodnictwo. Oczywiście złotym środkiem pozostają nagrody - dopasowane do potrzeb i relatywnie łatwo dostępne.
Małgorzata Kroh, dyrektor marketingu i rozwoju w Sodexo Benefits and Rewards Services.