Pracodawcy prześcigają się w oferowanych benefitach. Coraz częściej wymyślają wyszukane rozwiązania, które mają trafić w gusta zatrudnionych, odpowiednio ich zmotywować i stanowić wartość dodaną dla comiesięcznej pensji. Pytanie tylko czy niewykorzystany karnet na siłownię lub bilet do teatru rzeczywiście realizują te cele? Dlatego firmy coraz częściej do oferty świadczeń pozapłacowych włączają dofinansowanie posiłków, które spełnią podstawowe potrzeby wszystkich zatrudnionych, bez względu na płeć, wiek czy zainteresowania.
Jedzenie i posiłki w pracy
Pracodawcy zaczynają przywiązywać coraz większą wagę do sposobu odżywiania pracowników. Potwierdzają to wyniki badania Drogowskaz Motywacyjny 2018 – już 1/3 firm zatrudniających ponad 250 osób dofinansowuje posiłki, a średnia kwota przeznaczana na tego typu benefit w Polsce wzrosła od 2017 roku o 27% - do 145 złotych. Takie rozwiązanie daje zatrudnionym realne wsparcie, ale jednocześnie nie ogranicza im swobody wyboru. Wydatki, które pracownicy i tak ponieśliby na przykład podczas zakupów spożywczych mogą zostać przeznaczone na coś innego.
Małgorzata Kroh, Dyrektor Marketingu i Rozwoju w Sodexo Benefits and Rewards Services