Kierowcy wybierając olej silnikowy kierują się głównie rekomendacją mechanika lub doradcy serwisowego. O radę w tej sprawie pyta co trzeci Polak. Na drugim miejscu znalazła się jakość produktu – jest to kluczowa wartość dla 27% respondentów. Na trzecim miejscu, z wynikami 18%, ex aequo uplasowały się rekomendacje producenta marki posiadanego samochodu oraz korzystny stosunek ceny do jakości [1].
Polacy stawiają na syntetyki
Oleje syntetyczne to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty, które cechuje odporność na utlenianie w wysokich temperaturach pracy oraz zdolność do przeciwdziałania tworzeniu się osadów na najważniejszych częściach silnika. Co więcej, takie produkty poprawią wydajność, wydłużą żywotność silnika i jego elementów oraz obniżą zużycie paliwa. Syntetyczne oleje silnikowe o niskich lepkościach, jak Shell Helix ECT C2/C3 0W-30, spełniają coraz wyższe wymagania stawiane przez producentów nowoczesnych pojazdów. Nie dziwi zatem fakt, że coraz większa grupa konsumentów wybiera właśnie syntetyki.
Robert Gałkowski, ekspert techniczny Shell Polska
Dobry wybór
[1] Badanie „Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownica” zostało zrealizowane w pierwszym kwartale 2018 roku przez pracownię badawczą Kantar TNS na zlecenie firmy Shell. Badanie przeprowadzono w dwóch etapach – badanie jakościowe w oparciu o wywiad fokusowy oraz badanie ilościowe metodą CAWI zrealizowane na ogólnopolskiej reprezentatywnej grupie polskich kierowców (N=1000).