Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gumy (ETRMA), w 2018 roku w Polsce odnotowano znaczny wzrost sprzedaży ogumienia do pojazdów ciężarowych. Po kilku latach wzrostu rynek opon do samochodów osobowych ustabilizował się. Zanotowano większą sprzedaż markowych opon osobowych klasy premium. Analizując wyniki wyraźnie widać, że kierowcy mają coraz większą świadomość, jakie znaczenie dla bezpieczeństwa na drodze mają technologie wykorzystywane w produkcji ogumienia. Coraz częściej to nie cena, ale wysoka jakość i konkretne właściwości decydują o wyborze opon.
Polacy potrzebują dobrych samochodów
Nowoczesne i drogie auta potrzebują opon najwyższej jakości
Wyniki za rok 2018 potwierdzają stabilność rynku, który ewoluuje zgodnie z oczekiwanymi trendami. Cieszy nas coraz większa sprzedaż ogumienia zimowego, markowych opon klasy premium oraz opon do samochodów o wysokich osiągach. Opony Ultra High Performance stanowią już 42% wszystkich opon sprzedawanych na europejskim rynku. W Polsce w ubiegłym roku sprzedano prawie 2,5 miliona sztuk. Odpowiadając na potrzeby producentów samochodów oraz użytkowników końcowych Continental ma w swojej ofercie zaawansowane technologicznie ogumienie UHP – SportContact™ 6 i PremiumContact™ 6. Co więcej, w tym roku wprowadziliśmy na rynek nową oponę EcoContact™ 6, która zapewnia niskie opory toczenia, a tym samym ogranicza zużycie paliwa oraz emisję spalin do atmosfery. Nowa opona klasy premium wpisuje się w trendy branży motoryzacyjnej i śmiało mogę stwierdzić, że jest efektywna, ekonomiczna i ekologiczna.
Dariusz Wójcik, Dyrektor Generalny Continental Opony Polska
Chińskie opony ciężarowe w odwrocie
[1] Źródło: SAMAR i PZPM
[2] Źródło: ETRma i Eurostat
[3] Źródło: ETRma i Eurostat