Idealny pracodawca to taki, który zna i zaspokaja potrzeby pracowników. Chodzi zarówno o te dotyczące atmosfery w pracy czy przysługujących benefitów, jak również angażowania w aktywności na rzecz środowiska i lokalnej społeczności. Z raportu „Cztery osobowości – jeden rynek pracy” opracowanego przez Antal i Sodexo wynika bowiem, że niemal 70 proc. zatrudnionych chciałoby uczestniczyć w akcjach społecznych i charytatywnych inicjowanych przez firmę.
Energia z pomagania
Zespoły HR, poza polityką wynagrodzeń finansowych, świadczeniami motywacyjnymi i rozwojowymi, stawiają na tworzenie pozytywnych emocji związanych z pracą i daną organizacją. Wszelkiego rodzaju akcje charytatywne i działania wspierające lokalną społeczność doskonale realizują te cele. Zaangażowanie pracowników w akcje charytatywne buduje pozytywne relacje między nimi, a tym samym zwiększa w firmie poziom kapitału społecznego i podnosi jej rynkową wartość. Jest też skutecznym narzędziem employer brandingu: wpływa na przywiązanie zatrudnionych do firmy, a także czyni ją bardziej atrakcyjną w oczach przyszłych pracowników
Monika Sielicka-Hamala, Dyrektor Działu Zarządzania Zasobami Ludzkimi Sodexo Benefits and Rewards Services Polska