W co drugiej firmie z sektora MŚP leasing jest jednym z najczęściej wybieranych modeli finansowania samochodów służbowych. Najchętniej korzystają z niech firmy z branży handlowej (56,7 proc.), produkcyjnej (54,8 proc. wskazań) oraz transportowej (48 proc.). Od 1 stycznia 2019 roku obowiązują nowe przepisy w rozliczaniu leasingu samochodów osobowych.
Limit 150.000 złotych a różna dopuszczalna wartość
Wyprzedaż rocznika
Sprzedaż premiowa i konkurs
Program lojalnościowy B2B
Za realizację zadania otrzymują punkty, które następnie mogą być wymienione na nagrody np. w postaci kart przedpłaconych czy produktów z katalogu. Kluczem jest odpowiedni dobór nagród, które odpowiadają potrzebom uczestników. Jak wynika z badania Sodexo Kompas lojalności w B2B. Oczekiwania uczestników a rzeczywistość w branży motoryzacyjnej największym powodzeniem cieszą się rabaty od kolejnych zakupów (72%), natomiast najbardziej pożądanym rodzajem gratyfikacji są karty przedpłacone z limitem (60%). Co ciekawe, branie udziału w programach lojalnościowych to głownie urozmaicenie codziennej pracy o nowe wyzwania – takiego zdania jest połowa respondentów.
Nowe przepisy dotyczące rozliczania zakupu samochodów służbowych mogą mieć znaczący wpływ na wysokość sprzedaży. Wzmożona aktywność firm leasingowych będzie wynikała z faktu, że dealerom coraz trudniej będzie przekonać klientów do zakupu aut, szczególnie tych o wartości przekraczającej 150 000 złotych. Dlatego też za wysiłek włożony w zrealizowanie narzuconych planów będą oczekiwali gratyfikacji. A to właśnie one są jednym z najważniejszych czynników efektywnego programu wsparcia sprzedaży. Dobrą nagrodę charakteryzuje przede wszystkim dostosowanie do indywidualnych potrzeb, a także natychmiastowość i łatwość w realizacji. Przykładem nagrody, która spełnia te wszystkie oczekiwania jest karta przedpłacona. Jest to najbardziej pożądana nagroda przez uczestników programów lojalnościowych B2B w branży motoryzacyjnej, ponieważ daje szeroki wybór jej realizacji – uczestnicy zapłacą nią na całym świecie, w Internecie oraz zbliżeniowo telefonem dzięki Google Pay™. Dodatkowo karty mają długi termin ważności, bardzo szeroką sieć akceptacji, która na życzenie dealerów może zostać zawężona do konkretnych punktów. Obdarowana osoba może na bieżąco kontrolować stan środków, historię transakcji oraz korzystać z niezliczonych, dedykowanych zniżek i promocji.
Sebastian Lachowski, Dyrektor Sprzedaży w Sodexo Benefits and Rewards Services