Im większa firma, tym większa szansa na dofinansowanie wypoczynku osób w niej zatrudnionych – wynika z badania „Nawigator motywacji 2019” zrealizowanego przez firmę Antal na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Polska. Dane z badania pokazują też, że w roku ubiegłym,
w ramach benefitów pozapłacowych, środki na finansowe wsparcie urlopów swoich pracowników przeznaczyło 34 proc. pracodawców.
w miejscu pracy, ale dbać również o czas wypoczynku poza nią. Firmy organizują to w różny sposób: poprzez oferowanie zatrudnionym dodatkowych dni wolnych od pracy, dopłatę do wakacji czy też dofinansowanie wyjazdów dzieci pracowników. Oprócz pełnego wynagrodzenia za czas urlopu, które należy się zgodnie z kodeksem pracy, osoba zatrudniona może otrzymać wsparcie finansowe z funduszu socjalnego zwane potocznie „wakacjami pod gruszą”. To forma świadczenia pozapłacowego, ciesząca się dużą popularnością zwłaszcza w okresie letnim. Dofinansowanie do wypoczynku dla pracowników i ich rodzin stanowi z reguły najważniejszą pozycję w wydatkach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
Dbałość o dobre samopoczucie i odpoczynek zatrudnionych powinna być w interesie każdego pracodawcy. Wypoczęty i zrelaksowany pracownik będzie miał nie tylko więcej energii, ale też motywacji do pracy. Szczególnie, jeśli zauważy, że pracodawca o niego dba, dofinansowując mu wypoczynek. Coraz więcej firm przekonuje się do bezgotówkowych form wsparcia wypoczynku np. w postaci kart przedpłaconych, którymi pracownik może regulować rachunki za swój urlop. Dają one zatrudnionym swobodę wyboru, ponieważ sami mogą zadecydować czy środki na nich zgromadzone wydadzą w kraju, za granicą czy też kupią wycieczkę on-line. Poza dofinansowaniem, firmy coraz chętniej oferują swoim pracownikom także dodatkowe, wykraczające poza ustawowe minimum, płatne dni urlopowe, które wielu zatrudnionych traktuje jako cenny benefit.
Monika Sielicka-Hamala, Dyrektor Działu Zarządzania Zasobami Ludzkimi Sodexo Benefits and Rewards Services Polska