Rosnąca świadomość silnej pozycji specjalistów i menedżerów sprawia, że na rynku pracy zwiększa się odsetek kandydatów pasywnych, którzy czekają na bezpośrednie zaproszenia do rekrutacji - takie wnioski płyną z raportu „Cztery osobowości – jeden rynek pracy” przygotowanego przez firmy Antal i Sodexo. Sytuacja ta stawia przed firmami jeszcze większe niż dotychczas wyzwania w zakresie pozyskiwania pracowników.
Cztery wymiary atrakcyjności pracodawcy
Rys. Znaczenie oferty pracy w oczach pracowników
Rynek pracownika oraz obecność w jednym miejscu pracy osób w różnym wieku powodują, że tylko jasne i dobrze dopasowane do potrzeb kandydatów oferty mają szansę zainteresować tych najlepszych. Liczą się odpowiednio dobrana ścieżka kariery, lokalizacja biura, atmosfera, która w nim panuje, czy otrzymywane benefity. Atrakcyjny pracodawca to taki, który potrafi zaoferować zarówno pensję na odpowiednim poziomie, jaki i ciekawy pakiet świadczeń pozapłacowych. Dzięki umiejętnemu łączeniu tych dwóch elementów będzie w stanie budować lojalność zatrudnionych i jednocześnie ograniczy ich absencję w pracy. Ważne, aby podczas tworzenia oferty myśleć o pracowniku w szerszej perspektywie, a jej założenia elastycznie dopasowywać nie tylko do wymagań firmy, ale też i oczekiwań potencjalnych zatrudnionych.
Małgorzata Kroh, Dyrektor Marketingu i Rozwoju w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska