and Rewards Services Polska wynika, że 66 proc. pracowników oczekuje od szefa maksimum swobody, tym samym chce być „wrzuconym na głęboką wodę”. Ponad połowa respondentów (57 proc.) uważa, że szef nie musi być ekspertem w swojej dziedzinie, bo powinien koncentrować się na wspieraniu zespołu, usuwaniu przeszkód biurokratycznych i organizacji pracy. Co ciekawe, choć dla 97 proc. respondentów kluczowa jest swobodna i bezpośrednia atmosfera w pracy, to jedynie 26 proc. badanych za najważniejszą cechę dobrego szefa uznaje bycie przyjacielskim i dbającym o atmosferę.
Pracownicy są kluczową wartością każdej spółki, od ich kompetencji, zaangażowania, zadowolenia z pracy i efektywności zależy pozycja i opinia rynkowa organizacji. Ważnym ogniwem łączącym pracowników z organizacją jest szef. Szczególnie w obliczu coraz bardziej widocznego przekonania, że praca jest tym co robisz, a nie określonym miejscem, gdzie spędzamy osiem godzin. Przed szefem coraz więcej wyzwań związanych z zarządzaniem grupami pokoleniowymi, jak również zmianami na rynku pracy w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej. Dlatego oceniając pracę szefa, warto spojrzeć na jego zadania, możliwości w szerszym kontekście, tj. kultura organizacyjna, model zarządzania organizacją. Szczególnie, że inne cele i styl pracy ma szef spółki będącej start up’em, firmy rodzinnej, notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych czy reprezentujący turkusową organizację
– powiedziała Katarzyna Turska, Dyrektor ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.
Cztery wymiary atrakcyjności pracodawcy
Wizerunek dobrego pracodawcy, firmy społecznie odpowiedzialnej jest ważnym punktem wyróżniającymi spółkę na tle konkurencji. W czasach rynku pracownika pracodawcy chętniej sięgają po rozwiązania systemowe. Widać to także w przypadku wyboru świątecznych upominków, które mają trafiać w potrzeby emocjonalne związane z wymiarem finansowym, społecznym, a jednocześnie będą wspierać realizację indywidualnych potrzeb osoby zatrudnionej. Stąd od października do grudnia wiele spółek, od korporacji, przez duże i średniej wielkości po małe firmy rodzinne, decyduje się na zakup Karty Podarunkowej z Pajacykiem. Każde 10 zamówionych przez pracodawcę Kart Podarunkowych Sodexo z limitowanej serii z Pajacykiem to jeden posiłek dla dziecka objętego programem. To prezent o konkretnej wartości finansowej, któremu towarzyszy szereg zniżek przygotowanych przez partnerów karty oraz wsparcie konkretnej grupy społecznej – niedożywionych dzieci
– powiedziała Katarzyna Turska, Dyrektor ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.