Shell wprowadza na rynek nowy olej syntetyczny
Shell wprowadza na rynek nowy olej syntetyczny

Shell wprowadza na rynek nowy olej syntetyczny

Opublikowany

Shell rozszerza swoją ofertę niskopopiołowych olejów silnikowych o syntetyczny produkt Shell Helix HX8 ECT 5W-30. Nowy olej, przeznaczony do samochodów osobowych wyposażonych w silniki benzynowe, Diesla i zasilane gazem LPG, zapewnia optymalną ochronę jednostki napędowej w różnych warunkach jazdy. Produkt otrzymał aprobatę Volkswagen 504.00/507.00.

Silnik samochodowy musi pracować w różnych warunkach – w niskich i wysokich temperaturach, na krótkich i długich dystansach czy w starych oraz nowych modelach samochodów. Ta złożona jednostka napędowa auta wymaga zawsze optymalnej ochrony. Dlatego Shell stworzył nowy syntetyczny olej, który dostosowuje się do zmiennych warunków pracy silnika.

Nowy olej syntetyczny w gamie Shell Helix

Shell Helix HX8 ECT 5W-30 to w pełni syntetyczny, niskopopiołowy olej silnikowy. Zawiera elastyczne molekuły, które nieustannie dostosowują się do zmiennej pracy silnika w celu zwiększenia jego ochrony w warunkach wysokiego ciśnienia i temperatury. Wyjątkowa odporność na zużycie została potwierdzona w testach – Shell Helix HX8 ECT 5W-30 zapewnia nawet do 40% lepszą ochronę niż wymagają tego normy branżowe[1]. Ponadto przyczynia się do redukcji procesów osadzania się szlamów[2] oraz zapewnia nawet do 45% większą czystość tłoków niż wymagają tego normy[3].  

Istotną cechą Shell Helix HX8 ECT 5W-30 jest wysoki wskaźnik lepkości, który powoduje najmniejszy spadek lepkości oleju wraz ze wzrostem temperatury pracy silnika. Natomiast przy zimnym rozruchu środek smarny szybciej smaruje silnik niż typowe oleje o lepkości 5W-40, 10W-40 czy 15W-40. Co więcej, produkt powstał z zastosowaniem zaawansowanej technologii kompatybilnej z systemami emisji spalin, aby umożliwić utrzymanie ich w czystości. Niskopopiołowa formulacja nowego produktu Shell umożliwia utrzymanie filtrów cząstek stałych w silnikach Diesla w czystości i chroni przed powstawaniem popiołów. Dzięki temu olej przeciwdziała blokowaniu się układu wydechowego oraz pomaga utrzymać wysoką wydajność silnika.

Shell Helix HX8 ECT 5W-30 może być stosowany w nowoczesnych silnikach benzynowych oraz Diesla, również tych wyposażonych w filtry cząstek stałych i jednostkach napędowych zasilanych gazem LPG.

Olej posiada aprobatę Volkswagen – jest odpowiedni dla pojazdów z silnikiem Diesla wymagających specyfikacji VW 507.00 oraz aut z silnikiem benzynowym wymagających specyfikacji VW 504.00. Shell Helix HX8 ECT 5W-30 spełnia także wymagania: API SN, ACEA C3, MB-Approval 229.31/229.51. Produkt jest dostępny w opakowaniach o pojemności: 1, 5 i 209 litrów.

[1] Na podstawie testu silnika OM646LA oraz w porównaniu ze specyfikacją ACEA A3/B4.    
[2] Na podstawie wyników testu tworzenia się szlamu Sequence VG przeprowadzonego na oleju SAE 0W-30.  
[3] W porównaniu ze specyfikacją ACEA C3   

Helix_ECT_HX8_5W30-5L.JPG1L_Helix_HX8_ECT_5W_30.jpg

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Shell_wprowadza_na_rynek_nowy_olej_syntetyczny_04_12_2017.doc

doc | 1,32 MB

Pobierz
Shell_wprowadza_na_rynek_nowy_olej_syntetyczny_04_12_2017.txt

txt | 3,72 KB

Pobierz
1L_Helix_HX8_ECT_5W_30.jpg

grafika | 1,83 MB

Pobierz
Helix_ECT_HX8_5W30-5L.JPG

grafika | 763 KB

Pobierz
Shell_Helix_HX8_ECT_5W30_ulotkal.pdf

pdf | 606 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Wymiana oleju silnikowego przed zimą – dlaczego warto?

temu

Niezależnie od tego czy tegoroczna zima będzie atakowała śniegiem oraz mrozem czy okaże się lekka i deszczowa, warto przygotować swój samochód do nadchodzącego sezonu. Ekspert Shell Helix wyjaśnia, jakie korzyści może przynieść wymiana oleju silnikowego przed zimą.
Lepsza wydajność silników bolidów Ferrari dzięki Shell

temu

Oleje silnikowe do samochodów wyścigowych Shell Helix Ultra i paliwo Shell V-Power przyczyniły się do wzrostu wydajności silników pojazdów zespołu Scuderia Ferrari łącznie o 23,3% od końca sezonu 2014. Oznacza to, że bolidy na tej samej ilości paliwa mogą przejechać jedno okrążenie o ponad pół sekundy szybciej, co równa się średnio 30 sekundom na całym dystansie wyścigu!
Shell i Ducati rozszerzają współpracę

temu

Shell i Ducati ogłosili, że przedłużają partnerstwo techniczne o kolejne 3 lata. To oznacza, że okres ich współpracy przekroczy 20 lat! Od tej pory Shell jest już nie tylko wyłącznym dostawcą olejów motocyklowych dla Ducati do fabrycznego napełniania, ale także na rynek posprzedażowy. Zmiana łączy się z wprowadzeniem na rynek nowego oleju Shell Advance Ducati, opracowanego specjalnie na potrzeby motocykli szosowych Ducati.
Jak dbać o silnik Diesla?

temu

W porównaniu do silników benzynowych, nowoczesne Diesle są bardziej złożone technologicznie - znajdują się w nich dziesiątki czujników, rozbudowane instalacje i układy. Ekspert Shell Helix podpowiada jak odpowiednio pielęgnować oraz chronić silnik wysokoprężny, aby przejechał setki tysięcy kilometrów bez poważnych i kosztownych awarii.

Transport przyszłości według Continental

Jak pokazują wyniki badania Continental[1], właściciele flot są otwarci na innowacje, pod warunkiem że będą miały szybką stopę zwrotu, a ponad połowa z nich rozumie znaczenie cyfryzacji dla transportu i nie chce zostać w tyle. Stąd rosnąca popularność nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które pomogą flotom w optymalizacji kosztów.