Ogłoszenia o pracę to pierwszy element procesu rekrutacji. Ma przyciągnąć uwagę i zachęcić potencjalnych kandydatów. Warto pamiętać, że od tego jak firma skonstruuje jego treść, zależy kto na nie odpowie.
że ogłoszenie o pracę jest wizytówką firmy i pewnego rodzaju reklamą. Z kolei miejsce pracy to towar, który pracodawca powinien dobrze sprzedać. Dlatego niedbale przygotowana, sztampowa i pozbawiona konkretów oferta pracy raczej nie zachęci kandydatów. Natomiast umiejętnie pokazująca korzyści, spotka się z większym zainteresowaniem i zwiększy szanse pracodawcy na przyciągnięcie najlepszych.
Sztampa nie zanęci
Z najnowszej edycji badania „Candidate Experience” przeprowadzonego przez eRecruiter
i Koalicję na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji wynika, że aż 47% badanych unika ogłoszeń, które lakonicznie przedstawiają to, co firma proponuje kandydatom.
Co pracownik z tego mieć będzie
Unikalne korzyści to najlepszy sposób na zainteresowanie
kandydatów daną ofertą, a taką jest umożliwienie pracownikom
samodzielnego wyboru najbardziej interesujących ich świadczeń
w ramach przewidzianego dla nich budżetu. Wyróżnić firmę
spośród innych mogą również cenione przez pracowników
udogodnienia takie jak: elastyczny czas pracy, wyjątkowe
wyposażenie biura i kuchni, możliwość pracy zdalnej czy dodatkowe dni wolne.
Magdalena Słomczewska-Klimiuk, Kierownik Marketingu, Sodexo Benefits and Rewards Services