Pracodawcy, którzy mają problemy z pozyskiwaniem kandydatów do pracy, coraz częściej decydują się na programy poleceń pracowniczych. Ale czy wszyscy zatrudnieni są skłonni zareklamować znajomym firmę, w której pracują? Co może ich do tego zachęcić?
Na polecenie trzeba zasłużyć
Rola świadczeń pozapłacowych stale rośnie. Pracodawcy
inwestują w nie coraz więcej, doceniając je również jako istotny
element employer brandingu. Świadczenia przestały więc być już
tylko kosztem, a stały się przemyślaną inwestycją w kapitał ludzki. Dzięki takiemu podejściu wśród pracowników rośnie zadowolenie z pracy, zaangażowanie i chęć rekomendacji, a to przekłada się na coraz lepsze wyniki firmy, także w zakresie rekrutacji.
Magdalena Słomczewska-Klimiuk, Kierownik Marketingu, Sodexo Benefits and Rewards Services
Jest rekomendacja, jest i nagroda
Wystarczy, że przyjrzymy się naturze człowieka. Każdy z nas ma
potrzebę doceniania i wyróżnienia. Dlatego warto tworzyć takie
programy motywacyjne, które pozwolą rekomendującym
pracownikom tak właśnie się poczuć, a innych zachęcą do wzięcia udziału w programach poleceń.
Magdalena Słomczewska-Klimiuk, Kierownik Marketingu, Sodexo Benefits and Rewards Services
które gwarantują spełnienie oczekiwań każdej nagrodzonej w ten sposób osoby. Ponadto pozwalają korzystać z wielu promocji i atrakcyjnych ofert specjalnych.
Warto więc pamiętać, że na powodzenie programów poleceń wpływa odpowiednie wyróżnienie rekomendujących. To od sposobu docenienia ich wysiłku zależy zadowolenie pracodawców, którzy w ten sposób pozyskują dobrych pracowników i zadowolenie kandydatów, którzy otrzymują gwarancję atrakcyjnego zatrudnienia.