Zbliżająca się Wielkanoc to druga po Bożym Narodzeniu okazja wykorzystywana przez firmy do dodatkowej gratyfikacji pracowników. Jak wynika z badań Sodexo Benefits and Rewards Services, w tym roku aż 44% przedsiębiorstw zamierza podarować zatrudnionym wielkanocny upominek.
Jakie potrzeby, takie nagrody
Cieszy to pracowników, bo właśnie wtedy mają najwięcej potrzeb i wydatków. Dlatego zatrudnieni powinni mieć możliwość wyboru świadczenia. Na taką swobodę pozwalają np. karty i kupony podarunkowe. Dzięki nim wielkanocne koszyki i stoły pracowników mogą być jeszcze bogatsze.
Pracownicy przed świętami bardzo liczą na podarunek od pracodawcy. Ale czy każda nagroda zadziała motywująco? Inwestycja w nietrafiony prezent może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego - zamiast radości rozczarowanie, a zamiast zapału zniechęcenie. Karty i kupony podarunkowe umożliwiają spełnienie potrzeby każdego obdarowanego, a na dodatek pozwalają skorzystać z wielu promocji i atrakcyjnych ofert specjalnych. Zniżki sięgają nawet 55%, co sprawia, że są one dla pracowników zdecydowanie atrakcyjniejszą formą, niż dodana do pensji gotówka
Magdalena Słomczewska – Klimiuk, Kierownik Marketingu, Sodexo Benefits and Rewards Services
Prezenty jak na tacy
Tak jak jałowa jest dyskusja o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad wielkanocnymi, tak pracodawcy nie powinni mieć wątpliwości czy urządzać dla pracowników, podobnie jak przed gwiazdką, wielkanocne spotkanie. Święta to idealny moment na integrację zespołu oraz pokazanie pracownikom jak bardzo są dla firmy cenni i ważni. Wielkanocne, firmowe jajeczko i podarunek z pewnością ich ucieszy.