Jak pokazują wyniki badania aż 79% pracowników angażuje się w akcje charytatywne. W pomoc innym włączyłoby się o 10% więcej zatrudnionych, gdyby pracodawca organizował takie akcje (1). Poznajmy współczesnych pomocników Świętego Mikołaja, którzy obdarowują prezentami nie tylko swoją rodzinę i bliskich, ale także nie zapominają o potrzebujących.
Pomaganie daje ogromną satysfakcję i sprawia, że czujemy się
potrzebni. Ważne, by firmy stwarzały pracownikom możliwości
niesienia pomocy i doceniały każdy przejaw dobroczynności
wśród zatrudnionych. Taka postawa pracodawcy to wyraźny
sygnał, że dążenie do pozytywnych zmian społecznych jest ważną i integralną częścią działalności firmy.
Karina Diłanian – Ponkowicz, kierowniczka ds. współpracy z darczyńcami w Polskiej Akacji Humanitarnej
Angażowanie pracowników w działania dobroczynne sprzyja budowaniu pozytywnej atmosfery i integruje ludzi wokół ważnej idei – wspólnego pomagania innym. To również nowa tendencja w motywowaniu pracowników, którzy cenią pracodawców, dla których
dobroczynność jest ważna
Magdalena Słomczewska – Klimiuk, kierownik marketingu w Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce
Źródło: Badanie „Wszyscy jesteśmy Mikołajami” przeprowadził Instytut Kantar Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska w sierpniu 2017 r. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie Polaków N=389 (zatrudnionych na umowę o pracę), za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych CATI w ramach sondażu CATIBUS.