Transport przyszłości według Continental

Transport przyszłości według Continental

Opublikowany

Jak pokazują wyniki badania Continental[1], właściciele flot są otwarci na innowacje, pod warunkiem że będą miały szybką stopę zwrotu, a ponad połowa z nich rozumie znaczenie cyfryzacji dla transportu i nie chce zostać w tyle. Stąd rosnąca popularność nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które pomogą flotom w optymalizacji kosztów. 

Aż czterech na pięciu managerów i właścicieli flot uważa, że presja kosztowa w transporcie ciężarowym będzie nadal rosła, dlatego tak istotne jest wykorzystywanie w bieżącej pracy zaawansowanych technologicznie rozwiązań poprawiających efektywność pojazdów. Właścicieli oraz managerów flot szczególnie interesują technologie paliwooszczędne – tak wskazało 66% respondentów. Tyle samo ankietowanych oczekuje rozwiązań wspierających kierowcę w codziennej pracy, a niemal połowa jest zainteresowana nowoczesnymi systemami monitoringu ciśnienia w oponach.
Z kolei trzech na czterech kierowców oczekuje nowych rozwiązań w kwestii ulepszonych systemów pokazujących strefy odpoczynku, a 69% udoskonalonych systemów nawigacji. Dla 67% ankietowanych bardzo istotne są funkcje zwiększające wygodę we wnętrzu pojazdu. Co szczególnie istotne, aż 57% wskazuje na konieczność wykorzystania nowoczesnych technologii przy systemach monitoringu ciśnienia w ogumieniu.
Aby sprostać oczekiwaniom firm transportowych, Continental już od kilku lat opracowuje innowacyjne rozwiązania i systemy, które mają zapewnić optymalizację oraz automatyzację procesów związanych z transportem, a także zwiększyć bezpieczeństwo kierowców
i przewożonych towarów.

Bezobsługowy monitoring w czasie rzeczywistym

ContiPressureCheck to system monitorowania stanu ogumienia na wszystkich osiach pojazdu, który w sposób ciągły podczas jazdy, wykorzystuje czujniki zamontowane wewnątrz opon
do monitorowania ciśnienia i temperatury. Jeżeli ciśnienie w oponach odbiega od wartości nominalnej, natychmiast wyświetla ostrzeżenie na desce rozdzielczej pojazdu. Umożliwia
to kierowcy podjęcie natychmiastowych działań, co eliminuje ryzyko kosztownych przestojów spowodowanych awarią opon, a także obniża koszty funkcjonowania firmy. ContiPressureCheck
to bardzo zaawansowany system, który już teraz dzięki stałej kontroli ogumienia pozwala flotom uzyskać znaczne oszczędności eksploatacyjne. Potwierdzają to testy Continental na torach własnych, które wykazały, że zużycie paliwa na 100 km w pełni załadowanej ciężarówce wzrasta
o 0,7 litra, gdy ciśnienie w oponach jest o zaledwie 2 bary za niskie, dlatego tak istotny jest montaż czujników ciśnienia.

Kompleksowe zarządzanie ogumieniem z Continental

Kolejnym z inteligentnych rozwiązań Continental jest stacja monitorująca ciśnienie ContiYardReader, która współpracuje z czujnikami ciśnienia ContiPressureCheck, dzięki czemu zapewnia dokładny pomiar danych z opony w bazie transportowej np. podczas codziennego przeglądu pojazdu. Urządzeniem scalającym pomiary jest system zarządzania oponami ContiConnect, który przetwarza zgromadzone dane z pojazdów w całej flocie na podstawie pomiarów zgromadzonych przez stację ContiYardReader z czujników ContiPressureCheck.
W ramach bieżącej analizy stanu ogumienia zarządca floty otrzymuje raporty online wraz
z proponowanymi rozwiązaniami naprawy.
Według Continental transport w przyszłości będzie opierał się na takich innowacyjnych, cyfrowych technologiach, które ułatwią i znacznie usprawnią bezpieczne transportowanie ładunków oraz osób, a przede wszystkim podniosę efektywność kosztową prowadzonych operacji logistycznych.

[1]Continental Mobility Study 2016

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

CGI_CVT_Construction_1_A4.jpg

grafika | 787 KB

Pobierz
Transport_przyszlosci_wedlug_Continental_06_12_2017.doc

doc | 141 KB

Pobierz
Transport_przyszlosci_wedlug_Continental_06_12_2017.txt

txt | 5,09 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Nowy marketing manager w Continental

temu

Z początkiem roku stanowisko marketing managera opon użytkowych w Continental Opony Polska objęła Marta Oknińska.
Continental poprawia wydajność pojazdów rolniczych

temu

Organizacja Narodów Zjednoczonych szacuje, że do 2030r. konieczne będzie zapewnienie żywności w takiej ilości, aby zaspokoić potrzeby ponad 8 miliardów ludzi. Jednocześnie zmniejsza się wielkość obszarów i pól uprawnych, co dla rolników oznacza konieczność zwiększenia efektywności działań. Continental, światowy lider w zakresie produkcji ogumienia, w odpowiedzi na potrzeby rolnictwa uzupełnił ofertę o innowacyjne rozwiązanie zwiększające efektywność ekonomiczną i wydajność prac rolniczych – technologię N.flex wykorzystaną w produkcji opon Tractor70 oraz Tractor85.
Continental z tytułem Superbrands 2018

temu

Marka Continental, reprezentowana w Polsce przez firmę Continental Opony Polska, otrzymała prestiżowy tytuł Superbrands 2018 i znalazła się w gronie marek, które cieszą się doskonałą reputacją oraz rozpoznawalnością wśród konsumentów.
Continental wspiera przemysł budowlany

temu

Continental, światowy lider w produkcji gąsienic gumowych dla budownictwa, specjalnie do maszyn pracujących w najbardziej ekstremalnych warunkach na budowach, opracował gąsienice gumowe Trackman XP. Oferta dla przemysłu budowlanego została uzupełniona także o taśmy przenośnikowe ze zbrojeniem stalowym.

Nowy system transakcyjny do obsługi kart flotowych euroShell

Od połowy listopada, klienci kart flotowych euroShell mogą korzystać z nowego systemu transakcyjnego do obsługi kart oraz z nowej platformy Shell Card Online. Nowe rozwiązania nie tylko usprawnią i ułatwią procesy związanie z zamówieniami, rozliczeniami oraz obsługą kart flotowych, ale także zapewnią flotom jeszcze wyższy poziom kontroli i bezpieczeństwa transakcji realizowanych kartami euroShell.