Continental poprawia wydajność pojazdów rolniczych

Continental poprawia wydajność pojazdów rolniczych

Opublikowany

Organizacja Narodów Zjednoczonych szacuje, że do 2030r. konieczne będzie zapewnienie żywności w takiej ilości, aby zaspokoić potrzeby ponad 8 miliardów ludzi. Jednocześnie zmniejsza się wielkość obszarów i pól uprawnych, co dla rolników oznacza konieczność zwiększenia efektywności działań. Continental, światowy lider w zakresie produkcji ogumienia, w odpowiedzi na potrzeby rolnictwa uzupełnił ofertę o innowacyjne rozwiązanie zwiększające efektywność ekonomiczną i wydajność prac rolniczych – technologię N.flex wykorzystaną w produkcji opon Tractor70 oraz Tractor85.

Jako jedną z przyczyn niskiej wydajność prac rolniczych wymienia się nieprawidłowy poziom ciśnienia w oponach. Im poziom ciśnienia w oponie jest wyższy, tym mniejszy jest kontakt opony z podłożem, co może doprowadzić do strat w zakresie pokonywanej odległości, a to z kolei utrudnić poruszanie się pojazdu po gruncie. Wyższe ciśnienie może być także przyczyną wzrostu zużycia paliwa oraz zużycia opon, co skutkuje zmniejszeniem wydajności pojazdu pracującego w polu. Doskonale obrazuje to przykład pojazdu poruszającego się na wprost, który osiąga maksymalne przeniesienie mocy, gdy poślizg opony wynosi 10-15%. Jeśli poślizg wyniesie 35%, to koszty eksploatacji ciągnika mogą wzrosnąć nawet o 23%, gdy ciągnik porusza się ze średnią prędkością 7 km/h na powierzchni 300 hektarów. Oznacza to, że odpowiedni stopień poślizgu w połączeniu z dobrym przeniesieniem siły napędowej na podłoże przyczynia się do lepszej wydajności pojazdu, a okres jego eksploatacji znacznie się wydłuża.

Projektując nowe opony rolnicze, naszym celem była poprawa jakości i wydajności ciągników pracujących w polu zarówno pod względem osiągów, jak i wykorzystania zasobów. Takie parametry jak: optymalne przenoszenie siły napędowej na polu, dobra przyczepność umożliwiająca przyspieszenie jazdy do przodu, minimalny poślizg 10-15% oraz prawidłowe ciśnienie w oponach, zdecydowanie podnoszą produktywność i efektywność pojazdów rolniczych.

Thorsten Bublitz, kierownik linii opon rolniczych w Continental Commercial Specialty Tires.

03_Tractor 85.png03_Tractor 70.png02_Engineered for Efficiency.png
Wśród najnowszych rozwiązań oferowanych przez Continental dla rolnictwa znalazły się technologia N.flex (aktualnie zgłoszona do opatentowania) oraz unikatowa konstrukcja stopki opony z pojedynczym rdzeniem z drutu, które sprawiają, że opony radialne Tractor70 oraz Tractor85 są wyjątkowo wytrzymałe i zmniejszają ryzyko awarii spowodowanych naprawami i przestojami. Elastyczny nylonowy materiał zastosowany w osnowie jest także znacznie bardziej rozciągliwy niż inne materiały i może dopasować swój kształt do nierówności podłoża co zapewnia lepsze tłumienie i większy komfort jazdy. Ponadto opony Tractor70 oraz Tractor85 cechują się stabilnością wymiarową osiągniętą dzięki technologii wykorzystującej nylon, który zapobiega chwilowym odkształceniom opony w momencie uruchomienia pojazdu. Nawet przy dużych siłach napędowych i obciążeniach nowe opony radialne zapewniają minimalny poślizg i płytsze ślady.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Continental_poprawia_wydajnosc_pojazdow_rolniczych_14_12_2017.doc

doc | 139 KB

Pobierz
01_Engineered for Efficiency.jpg

grafika | 12,8 MB

Pobierz
03_Tractor 70.png

grafika | 9,12 MB

Pobierz
03_Tractor 85.png

grafika | 10,3 MB

Pobierz
03_Tractor 70.png

grafika | 9,12 MB

Pobierz
Powiązane artykuły
Continental wspiera przemysł budowlany

temu

Continental, światowy lider w produkcji gąsienic gumowych dla budownictwa, specjalnie do maszyn pracujących w najbardziej ekstremalnych warunkach na budowach, opracował gąsienice gumowe Trackman XP. Oferta dla przemysłu budowlanego została uzupełniona także o taśmy przenośnikowe ze zbrojeniem stalowym.
Pierwsza gama opon radialnych Continental

temu

Continental, producent opon i międzynarodowy dostawca rozwiązań dla branży motoryzacyjnej, wprowadził do oferty pierwsze opony radialne premium– modele opon Tractor70 oraz Tractor85 – przeznaczone do maszyn i pojazdów rolniczych.
Continental partnerem MOL

temu

Continental, wiodący dostawca rozwiązań dla przemysłu motoryzacyjnego, w odpowiedzi na oczekiwania klientów został partnerem belgijskiej firmy MOL specjalizującej się w produkcji ciągników i przyczep do portów. W ramach tej współpracy Continental wyposaży ciągniki typu RoRo oraz terminalowe w inteligentne opony TractorMaster z zainstalowanymi fabrycznie czujnikami ciśnienia ContiPressureCheck.
5 trendów rozwoju portów

temu

Porty morskie są kluczowymi ośrodkami handlu międzynarodowego i jednym z głównych ogniw globalnego łańcucha dostaw. Na ich przykładzie można zaobserwować mechanizmy i zależności zachodzące w nieustannie zmieniającej się gospodarce światowej. Eksperci Continental zdefiniowali pięć kluczowych trendów, które będą miały największe znaczenie dla rozwoju transportu portowego.