5 trendów rozwoju portów

5 trendów rozwoju portów

Opublikowany

Porty morskie są kluczowymi ośrodkami handlu międzynarodowego i jednym z głównych ogniw globalnego łańcucha dostaw. Na ich przykładzie można zaobserwować mechanizmy i zależności zachodzące w nieustannie zmieniającej się gospodarce światowej. Eksperci Continental zdefiniowali pięć kluczowych trendów, które będą miały największe znaczenie dla rozwoju transportu portowego.

Sprostanie aktualnym wyzwaniom stawianym firmom działającym w sektorze portowym, jest dla Continental, jako wiodącego producenta opon, bardzo ważnym zadaniem. Naszym celem jest opracowanie oferty specjalistycznych produktów i innowacyjnych rozwiązań przeznaczonych do pojazdów pracujących w portach, które nie tylko usprawnią pracę firm transportowych, ale także poprawią ich bezpieczeństwo

Julian Alexander, manager linii produktów do przeładunku materiałów w dziale opon specjalistycznych CST Continental.

Trend 1: Skala przewozu ładunków

Największe kontenerowce osiągają obecnie długość 400 metrów, szerokość 50 metrów i są w stanie przewozić ładunki o masie przekraczającej nawet 200 000 ton. Trend budowy statków o takich rozmiarach wpływa na budowę bardziej rozbudowanych portów, a w konsekwencji na wzrost liczebności firm transportowych. Przekłada się to również na różnorodność operacji prowadzonych w portach, które wymagają pracy pojazdów o bardzo specyficznych wymaganiach. W szczególności dotyczy to ciągników i przyczep pracujących w terminalach, które muszą zapewnić zdolność załadunku i transportu ciężkich towarów na długich dystansach. Dlatego Continental opracował opony TractorMaster o wzmocnionych ścianach bocznych i stopkach, które zapewniają stabilność pojazdu i bezproblemowy przewóz ciężkich ładunków nawet na dużych odległościach oraz opony ContainerMaster i StraddleMaster do wózków podnoszących do manipulacji kontenerami, które zapewniają równy rozkład ładunku.
20160614-toc2016-image.jpg

Trend 2: Prędkość

Jedną z najważniejszych zasad obowiązujących w portach jest precyzyjne planowanie procesów i operacji z uwagi na duży wpływ sił naturalnych (jak np. fale) oraz opłaty za korzystanie z doku. Z tego względu nowoczesne porty morskie muszą działać szybko i dynamicznie, by pozostać atrakcyjnymi dla firm przewozowych, a operatorzy pojazdów portowych nie mogą pozwolić sobie na ewentualne przestoje. Z tego powodu w ofercie Continental znalazł się system ContiPressureCheck, który zapewnia ciągły pomiar ciśnienia i temperatury w oponach – moduł przetwarza dane, zapisuje ostrzeżenia i przesyła je na wyświetlaczu deski rozdzielczej pojazdu w kabinie, co pozwala kierującemu w pełni kontrolować stan ogumienia na wszystkich osiach.

Trend 3: Bezpieczeństwo

Jak wynika z danych raportu Brytyjskiej Instytucji ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy (IOSH)[1], co trzeci pracownik doku doświadczył obrażeń ciała, a 70% uważa, że ich bezpieczeństwo jest zagrożone. Dlatego w transporcie portowym ważne stało się nie tylko doskonalenia pojazdów pod kątem bezpieczeństwa, ale także opon, które mają decydujący wpływ na hamowanie oraz stabilność pojazdu, a w konsekwencji na bezpieczeństwo kierowcy. Takie prewencyjne podejście jest także zgodne z założeniami „Wizji Zero” – strategii Continental, która zakłada całkowite wyeliminowanie wypadków drogowych i zminimalizowanie ofiar śmiertelnych.

Trend 4: Zrównoważony rozwój

Aktualnie ochrona środowiska należy do najważniejszych zadań gospodarki, niezależnie od jej sektorów. W dalszym ciągu to pojazdy stanowią jedno z głównych źródeł emisji zanieczyszczeń w portach, z czego 20% emisji wynika z oporu toczenia opon. Aby obniżyć opory toczenia i zminimalizować emisję spalin, Continental wprowadza najnowocześniejsze rozwiązania w produkcji opon, które pomogą zoptymalizować ich parametry.

Trend 5: Inteligencja

Port przyszłości to port zautomatyzowany, gdzie nowe technologie umożliwią przepływ informacji i towarów, dzięki połączeniu ze sobą wszystkich urządzeń pracujących w porcie. Przykładem takich rozwiązań są wprowadzenie pierwszych zautomatyzowanych terminali przez port w Rotterdamie oraz rozpoczęcie przez belgijską firmę MOL, partnera Continental, dostawy ciągników z oponami wyposażonymi w instalowane fabrycznie czujniki ContiPressureCheck.
Continental obecnie aktywnie rozwija dział opon specjalistycznych (CST) i rozbudowuje ofertę opon i rozwiązań o bardzo wąskiej specjalizacji przeznaczonych do różnego rodzaju pojazdów wykorzystywanych w przemyśle, w tym także dla sektora portowego.

[1] Badanie „Globalne terminale kontenerowe” przeprowadzone przez Brytyjską Instytucję ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy (IOSH) w 2016 roku.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Continental_5_trendow_rozwoju_portow_zdjecie.jpg

grafika | 262 KB

Pobierz
20160614-toc2016-image.jpg

grafika | 29,6 KB

Pobierz
Continental_5_trendow_rozwoju_portow_05_09_2017.doc

doc | 144 KB

Pobierz
Continental_5_trendow_rozwoju_portow_05_09_2017.txt

txt | 5,95 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Continental poprawia wydajność pojazdów rolniczych

temu

Organizacja Narodów Zjednoczonych szacuje, że do 2030r. konieczne będzie zapewnienie żywności w takiej ilości, aby zaspokoić potrzeby ponad 8 miliardów ludzi. Jednocześnie zmniejsza się wielkość obszarów i pól uprawnych, co dla rolników oznacza konieczność zwiększenia efektywności działań. Continental, światowy lider w zakresie produkcji ogumienia, w odpowiedzi na potrzeby rolnictwa uzupełnił ofertę o innowacyjne rozwiązanie zwiększające efektywność ekonomiczną i wydajność prac rolniczych – technologię N.flex wykorzystaną w produkcji opon Tractor70 oraz Tractor85.
Continental wspiera przemysł budowlany

temu

Continental, światowy lider w produkcji gąsienic gumowych dla budownictwa, specjalnie do maszyn pracujących w najbardziej ekstremalnych warunkach na budowach, opracował gąsienice gumowe Trackman XP. Oferta dla przemysłu budowlanego została uzupełniona także o taśmy przenośnikowe ze zbrojeniem stalowym.
Pierwsza gama opon radialnych Continental

temu

Continental, producent opon i międzynarodowy dostawca rozwiązań dla branży motoryzacyjnej, wprowadził do oferty pierwsze opony radialne premium– modele opon Tractor70 oraz Tractor85 – przeznaczone do maszyn i pojazdów rolniczych.
Continental partnerem MOL

temu

Continental, wiodący dostawca rozwiązań dla przemysłu motoryzacyjnego, w odpowiedzi na oczekiwania klientów został partnerem belgijskiej firmy MOL specjalizującej się w produkcji ciągników i przyczep do portów. W ramach tej współpracy Continental wyposaży ciągniki typu RoRo oraz terminalowe w inteligentne opony TractorMaster z zainstalowanymi fabrycznie czujnikami ciśnienia ContiPressureCheck.

Transport drogowy a Logistyka 4.0

Continental wspólnie z niemieckim magazynem transportowym „trans aktuell” ponownie zapytali właścicieli firm flotowych jakich rozwiązań potrzebują, aby poprawić efektywność i wydajność biznesu, a także jak wyobrażają sobie przyszłość branży.