Opony Continental w portach morskich i lotniczych
Opony Continental w portach morskich i lotniczych

Opony Continental w portach morskich i lotniczych

Opublikowany

Continental, wiodący dostawca rozwiązań dla branży motoryzacyjnej, aktywnie rozwija dział opon specjalistycznych (CST) i systematycznie rozbudowuje ofertę opon o bardzo wąskiej specjalizacji przeznaczonych do profesjonalnych maszyn wykorzystywanych w różnych sektorach przemysłu. Z myślą o potrzebach operatorów pojazdów pracujących w portach morskich i lotniczych, stworzył kompleksową ofertę specjalistycznych opon do wozów bramowych, wózków podnoszących do manipulacji kontenerami, ciągników i przyczep terminalowych oraz do ciężkich wózków widłowych.

Opony do wózków służących do przewozu kontenerów

Seria ContainerMaster oraz DockMaster to opony, które mogą być montowane na wózkach podnoszących do manipulacji kontenerami, manipulatorach pustych kontenerów oraz ciężkich wózkach widłowych. ContainerMaster doskonale sprawdzi się w przypadku częstego manewrowania pojazdu w miejscu przy ogromnych obciążeniach, natomiast opona DockMaster z gładkim wzorem bieżnika dedykowana jest do szczególnie ekstremalnych zadań. Oba modele charakteryzują wytrzymałe ściany boczne zapewniające ochronę przed uszkodzeniami oraz dobra trakcja. Ponadto opony ograniczają nie tylko zużycie paliwa, ale także tzw. efekt szczypania się opon występujący w przypadku zamontowania na pojeździe opon bliźniaczych.

Opony do wozideł podsiębiernych

Specjalnie do wozów podsiębiernych zostały zaprojektowane opony StraddleMaster, które zapewniają nie tylko większe bezpieczeństwo, ale również lepszą obsługę i niższe koszty eksploatacji. Charakteryzują się doskonałą stabilnością, niskimi oporami toczenia, a także doskonałymi parametrami hamowania – umożliwiają skrócenie drogi hamowania nawet
o 30 procent.

Opony do suwnic oraz samojezdnych żurawi portowych

Suwnice bramowe często wykonują obroty w miejscu pod obciążeniem, co powoduje wystąpienie ogromnych naprężeń w oponach i prowadzi do przetarć oraz uszkodzeń opony. Aby ograniczyć ten efekt do minimum, Continental opracował oponę CraneMaster zaprojektowaną w celu poprawy parametrów eksploatacyjnych i trwałości przy bardzo dużych obciążeniach. Opony charakteryzują się wyjątkowo wytrzymałą konstrukcją ograniczającą zużycie opony, niskimi oporami toczenia, a także wyższą odpornością na uszkodzenia.
Opony do ciągników terminalowych
Gama opon TractorMaster została zaprojektowana z uwzględnieniem wymagań związanych z użytkowaniem ciągników do przewozu materiałów w terminalach portowych i na placach przeładunkowych. Opony cechuje wyjątkowo głęboki bieżnik, który gwarantuje nie tylko wytrzymałość opony, ale także lepszą stabilność. Zmieniona geometria rowków uniemożliwia chwytanie kamieni, a mocna konstrukcja zapewnia większą nośność, dzięki czemu pojazd z łatwością przeniesie ciężkie ładunki. Ponadto poprzeczne żebrowanie umożliwia oponie pracę nawet w niesprzyjających warunkach pogodowych, zapewniając jednocześnie ponadprzeciętną trakcję. Dodatkowo opony TractorMaster zostały wyposażone w opatentowany przez Continental wzrokowy wskaźnik zbieżności (VAI), który wskazuje na nieprawidłową zbieżność kół i ustawienie zawieszenia bez konieczności prowadzenia skomplikowanych pomiarów elektronicznych.

Opony do naczep terminalowych na każdy rodzaj nawierzchni

Opony TerminalMaster to uniwersalne opony o doskonałych parametrach, które zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić możliwość pokonywania długich dystansów, a przy tym niskie opory toczenia oraz doskonałą przyczepność i trakcję. Model ten doskonale sprawdza się w przewozie ciężkich ładunków w terminalach lotniczych.

Opony do zadań ekstremalnych

Opona ContiRV20 to masywna opona radialna o zamkniętej krawędzi przeznaczona do użytkowania w najtrudniejszych warunkach. To doskonałe rozwiązanie w przypadku ciągników, przyczep i wózków widłowych użytkowanych w portach, gdzie występują nierówne nawierzchnie. Opony zapewniają maksymalną sprawność przenoszenia siły napędowej, przy jednocześnie doskonałej przyczepności nawet na mokrych nawierzchniach. Gama ContiRT20 to opony przeznaczone do wózków widłowych, które posiadają otwarte krawędzie bieżnika, usztywnione ściany boczne oraz bieżniki o zwiększonej głębokości, dzięki czemu zapewniają nie tylko dobrą przyczepność nawet na mokrej nawierzchni, ale także są wyjątkowo odporne na uszkodzenia.
Ponadto Continental opracował serię pełnych opon Trailer niewymagających pompowania, specjalnie z myślą o zastosowaniu w warunkach o bardzo wysokim ryzyku uderzenia i uszkodzenia. Opony Trailer są wyjątkowo stabilne i odporne na uszkodzenia oraz przebicia, a gładka powierzchnia jezdna zapobiega wyząbkowaniom bieżnika. Dział opon specjalistycznych Continental oferuje także flotom system monitorowania ciśnienia w oponach pneumatycznych. ContiPressureCheck ułatwia wydajne zarządzanie flotami pojazdów w portach morskich i lotniczych poprzez bieżącą kontrolę poziomu ciśnienia oraz temperatury opon za pomocą czujników montowanych we wnętrzu opony. Taki stały monitoring ciśnienia przyczynia się nie tylko do poprawy bezpieczeństwa kierowcy i pojazdu, ale także do ograniczenia kosztów operacyjnych floty.
Continental_TractorMaster_280_75R_22.5_zdjecie.jpgContinental_CS20.jpgContinenta_ContiRT20.jpg

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Continental_TractorMaster_280_75R_22.5_zdjecie.jpg

grafika | 193 KB

Pobierz
Continental_CS20.jpg

grafika | 158 KB

Pobierz
Continental_opony_w_portach_morskich_i_lotniczych_18_08_2017.doc

doc | 145 KB

Pobierz
Continenta_ContiRT20.jpg

grafika | 133 KB

Pobierz
Continental_opony_w_portach_morskich_i_lotniczych_18_08_2017.txt

txt | 6,58 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Continental poprawia wydajność pojazdów rolniczych

temu

Organizacja Narodów Zjednoczonych szacuje, że do 2030r. konieczne będzie zapewnienie żywności w takiej ilości, aby zaspokoić potrzeby ponad 8 miliardów ludzi. Jednocześnie zmniejsza się wielkość obszarów i pól uprawnych, co dla rolników oznacza konieczność zwiększenia efektywności działań. Continental, światowy lider w zakresie produkcji ogumienia, w odpowiedzi na potrzeby rolnictwa uzupełnił ofertę o innowacyjne rozwiązanie zwiększające efektywność ekonomiczną i wydajność prac rolniczych – technologię N.flex wykorzystaną w produkcji opon Tractor70 oraz Tractor85.
Continental wspiera przemysł budowlany

temu

Continental, światowy lider w produkcji gąsienic gumowych dla budownictwa, specjalnie do maszyn pracujących w najbardziej ekstremalnych warunkach na budowach, opracował gąsienice gumowe Trackman XP. Oferta dla przemysłu budowlanego została uzupełniona także o taśmy przenośnikowe ze zbrojeniem stalowym.
Pierwsza gama opon radialnych Continental

temu

Continental, producent opon i międzynarodowy dostawca rozwiązań dla branży motoryzacyjnej, wprowadził do oferty pierwsze opony radialne premium– modele opon Tractor70 oraz Tractor85 – przeznaczone do maszyn i pojazdów rolniczych.
Continental partnerem MOL

temu

Continental, wiodący dostawca rozwiązań dla przemysłu motoryzacyjnego, w odpowiedzi na oczekiwania klientów został partnerem belgijskiej firmy MOL specjalizującej się w produkcji ciągników i przyczep do portów. W ramach tej współpracy Continental wyposaży ciągniki typu RoRo oraz terminalowe w inteligentne opony TractorMaster z zainstalowanymi fabrycznie czujnikami ciśnienia ContiPressureCheck.